در حین حفاری برای ساخت فرودگاهی در بالای تپه «پاپورا» منجر به کشف یکی بنای تاریخی به قدمت ۴ هزار ساله در شمال غربی شهر کاستلی گردید.

Μια μοναδική κυκλική και δαιδαλώδης κατασκευή, που χρονολογείται από τη Μινωική περίοδο, ανακαλύφθηκε στην Κρήτη. Φωτογραφία: Υπουργείο Πολιτισμού της

در حین حفاری برای ساخت فرودگاهی در بالای تپه «پاپورا» منجر به کشف یکی بنای تاریخی به قدمت ۴ هزار ساله در شمال غربی شهر کاستلی که عرض آن به ۴۸ متر می‌رسد و در ۵۱ کیلومتری جنوب شرقی «هراکلیون» واقع در جزیره کرت یونان قرار دارد، شد. حفاری های انجام شده در جزیره کرت، در ارتفاع ۴۹۴ متری، یک بنای مدور عظیم به مساحت تقریبی ۱۸۰۰ متر مربع را نشان داد که از دیدگاه کارشناسان برای باستان شناسی منحصر به فرد است.  وزارت فرهنگ یونان با انتشار بیانیه ‌ای اعلام کرد که این ساختمان از هشت حلقه سنگی با دیوارهای کوچکی تشکیل شده است که چندین اتاقک را شامل می‌شوند. ضخامت متوسط این بنا ​​۱.۴۰ متر و حداکثر ارتفاع برآورد شده ۱.۷ متر است. این بنا درحالی کشف شد که گروهی از کارگران مشغول نصب یک سیستم رادار برای یک فرودگاه جدید بودند.

ملاحظه:

۱- باستان‌شناسان بر اساس سبک تکه ‌های سفالین که در طول کاوش کشف شده‌ اند، معتقدند که قدمت این ساختمان به حدود ۲۰۰۰ تا ۱۷۰۰ پیش از میلاد در اواسط دوران تمدن «مینوسی‌»ها بازمی‌گردد. «مینوسی‌»ها در فاصله ۳۰۰۰ تا ۱۱۰۰ پیش از میلاد یکی از نخستین تمدن ‌های پیچیده اروپایی را در جزیره «کرت»‌ ایجاد کردند و از خود اشیائی همچون سفال ‌های نفیس‌، مجسمه، جواهرات و نقاشی‌ های دیواری به جای گذاشتند.

۲- پس از اینکه تمدن «مینوسی»ها سقوط کردند، این مردم تا حد زیادی فراموش شده بودند تا اینکه در جریان کاوش‌های باستان ‌شناسی اوایل قرن بیستم کشف شدند. قصر باستانی «کنوسوس» یکی از مشهورترین ساختمان‌های «مینوسی»ها است. کشف تعداد زیاد استخوان حیوانات در میان سایر بقایا نشان می ‌دهد که از این ساختمان به عنوان محلی برای برگزاری مراسم‌ های آیینی استفاده شده است.

منبع: enikos ۱۲ ژوئیه ۲۰۲۴

Το μυστήριο με την πέτρινη κατασκευή ۴.۰۰۰ ετών που ανακαλύφθηκε στην Κρήτη - Μοιάζει με λαβύρινθο και αποτελείται από ۸ δακτυλίους (enikos.gr)

کد خبر 20148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =